CARTA DE BENVINGUDA dels mestres i el personal de L’Avet

“L’EDUCACIÓ ÉS UNA ARMA DE CONSTRUCCIÓ MASSIVA” *

Curs nou. Però el món ja no és ben bé el de sempre. Almenys el nostre món proper i quotidià, el de cada dia: aquest estiu, a la majoria de nosaltres ens ha tocat parlar amb els nostres fills dels esdeveniments a la Rambla de Barcelona d’aquest agost. Una conversa important. La vida, de tant en tant, te n’ofereix d’aquestes. I ha estat aleshores quan, vetllant per un difícil equilibri, hem parlat de bons i no tan bons, del bé i del mal, de la vida i de la mort… i potser de la justícia, les religions, la llibertat i també de l’abraçada de l’imam de Rubí amb els pares d’un nen petit que hi va perdre la vida.

Sabem que educar és també parlar d’aquestes coses. Educar per no tenir por del futur. L’educació construeix un futur millor per a les persones perquè mira d’eliminar la ignorància, i és que la ignorància és el combustible de la por.

A les escoles tenim uns deures: fer pensar, practicar el diàleg, admirar la diversitat, no donar res per descomptat, promocionar el compromís, eliminar els tòpics i les etiquetes, alimentar l’autoestima perquè cadascú se senti estimat i valorat tal i com és, i potenciar la cultura, el sentit crític, la tolerància, una actitud activa, la implicació social… Uns deures que hem de fer amb determinació! Tenim, doncs, aquesta arma poderosa i inspiradora: donar eines a les futures generacions per créixer personalment i preparar-los per a incorporar-se a la societat i, així, millorar el nostre món.

Comencem un nou curs il·lusionats i inspirats per la realitat, i des de L’Avet us volem animar a compartir aquest entusiasme per la vida amb tot l’optimisme. Simplement depèn de tots nosaltres. Estem convidats a fer-ho possible, des de casa i des de l’escola.

Com deia l’escriptora i bibliotecària Joana Raspall (1913-2013): “Doneu importància a tot el que viviu i a tot el que veieu… i que sapigueu triar: estigueu ben serens per veure el que realment és bo. No venim per presumir ni per lluir, venim a treballar per fer un món millor”.

* Frase de la il·lustradora francoiraniana Marjane Satrapi, autora del còmic Persèpolis.