Les proves matemàtiques Cangur 2019

Com cada any, els alumnes de 5è i 6è de L’Avet participen a les proves matemàtiques Cangur. Dos dels nostres alumnes de 6è, l’Albert Puigarnau i el Roger Vicen, han tingut una menció especial perquè han quedat en la posició 133 d’entre més de 15.000 participants de tot Catalunya i, per tant, es troben dins de l’1% dels millors resultats.

Les proves Cangur (altrament dites International Mathematical Kangaroo o bé Kangourou sans Frontières) són un concurs preuniversitari de matemàtiques que s’organitza en més de 30 països, amb l’objectiu d’acostar les matemàtiques als més joves i intentar despertar el seu interès a través dels problemes. La competició es porta a terme anualment el mes de març. Les competències que es posen a prova en el Cangur són una combinació entre la lògica i les matemàtiques, no únicament el coneixement de fórmules. A Catalunya és la Societat Catalana de Matemàtiques qui organitza les proves.

Enhorabona als i les participants i, especialment, als guardonats!