Aquest curs s’han introduït alguns canvis en les proves externes que es duen a terme a primària a Catalunya. A iniciativa del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya les proves de competències bàsiques de 6è de primària han deixat de fer-se de manera generalitzada a tots els centres del país, tal com era habitual fins ara.
A partir d’aquest curs, aquestes proves passen a tenir caràcter mostral. Això significa que només les realitzaran alguns centres seleccionats. L’Escola L’Avet no ha estat seleccionada per formar part d’aquesta mostra i, per tant, aquest curs no es faran les proves oficials de competències bàsiques a 6è al nostre centre.
Aplicació interna d’un model de proves
Tot i aquest canvi, l’equip docent de l’Escola L’Avet hem considerat convenient aplicar internament un model de proves d’un any anterior. Aquesta decisió respon a la voluntat de continuar disposant d’indicadors que ens permetin analitzar l’evolució dels aprenentatges.
Les dades que s’obtenen d’aquestes proves, juntament amb les avaluacions internes que realitzem de manera continuada al llarg del curs, ens ajuden a:
- Analitzar el progrés de l’alumnat.
- Detectar fortaleses i aspectes de millora.
- Ajustar i orientar les actuacions pedagògiques.
Entenem aquesta aplicació interna com una eina més per seguir avançant en la millora de la qualitat educativa del centre.
Altres proves previstes aquest curs
Durant el mes de febrer s’han dut a terme les proves d’avaluació de l’expressió oral a 6è, que permeten valorar específicament la competència comunicativa oral de l’alumnat.
D’altra banda, el mes d’abril, l’alumnat de 4t de primària realitzarà les proves d’avaluació diagnòstica, que tenen com a objectiu conèixer el nivell d’assoliment de determinades competències i orientar el treball pedagògic dels centres.
En tots els casos, aquestes proves tenen un caràcter orientador. No determinen la promoció ni la nota final de l’alumnat, sinó que serveixen per obtenir informació rellevant que contribueix a millorar els processos d’ensenyament i aprenentatge.
