L’ALIMENTACIÓ SALUDABLE

Una alimentació saludable es defineix com la que és suficient (no cal
afartar-se), equilibrada (combina tot tipus d’aliments i és adaptada al comensal
i a l’entorn), segura (de qualitat controlada), sostenible (produccions no intensives depredadores de l’entorn) i assequible (de proximitat i amb la que no s’especula).
Malgrat que hi ha moltes propostes saludables, una de les més conegudes al nostre entorn és la dieta mediterrània, que es basa en el consum majoritari d’aliments d’origen vegetal, frescos i mínimament processats, com fruites fresques i verdures del temps, llegums, fruita seca, cereals integrals, oli d’oliva verge extra i, en menor quantitat i freqüència, els làctics preferentment fermentats i el peix, seguit de les carns (preferentment blanques i magres) i els ous. En aquesta dieta l’aigua és la beguda principal i la més saludable.
A l’escola us animem a tenir-ho present en el àpats de casa i ho practiquem en els menús de l’escola. I també us demanem:
• Esmorzars amb fruita, sobretot els dimecres.
• Evitar productes de brioixeria industrial.
Finalment us recordem que l’any 2021 és