Comencem un nou curs amb confiança, empenta i esperit crític!

L’equip educatiu de L’Avet està a punt! Tot el personal docent i el personal d’administració i serveis hem preparat aquest curs com si fos el més important. Ara que la pandèmia sembla en clar retrocés, la il·lusió de la normalitat ens brilla als ulls. Tenim reptes que van quedar frenats i que ara reprendrem amb ganes, juntament amb la planificació de la posada en marxa d’una nova llei d’educació (quantes en portem?) i que es diu LOMLOE. Tenim projectes i tenim ganes de fer-los, i confiem en nosaltres per tirar-los endavant. Anem bé.
L’inici d’aquest curs és una mica especial, no només per l’avançament del calendari, sinó per la forçosa introducció d’hores de lleure al costat d’hores lectives. L’equip de monitors que ens ajudaran provenen de dos centres d’educació en el lleure de solvència contrastada: l’Agrupament Escolta Torrent de les Bruixes de Terrassa i el Taller de Teatre Sant Vicenç del barri de la Creu Alta de Sabadell.
Veurem si en els propers dies totes les escoles de Catalunya poden trobar suficients monitors per atendre tots els alumnes de Catalunya a la mateixa hora! Tenim la sensació que la despesa que suposarà aquesta iniciativa obligatòria de la conselleria s’hagués pogut invertir en més mestres (recordem que han retirat mestres de suport respecte el curs passat i que han reduït les hores de personal d’atenció especialitzada, alhora que queda pendent una revisió de les plantilles de les escoles concertades, congelades des de 2009).
Aquests dies els mitjans expliquen que, a canvi de retirar les mobilitzacions sindicals, a partir del gener els mestres faran una hora menys de classe i que s’incorporaran més de 3.000 professionals al sistema educatiu. No diuen que això passa només a les escoles públiques, no a les concertades.
Per això comencem amb empenta i confiats en els nostres projectes i en la implicació de tot l’equip, però també comencem inquiets i crítics per aquesta manera de fer política que no atén tantes necessitats dels nostres alumnes diversos.
Sort de l’energia dels vostres infants!
El nostre ofici és dels més bonics del món: la seva vitalitat i els seus ulls brillants ens enriqueixen cada dia.
Us animem a ser propers, a confiar, a comunicar-nos allò que cregueu sempre amb esperit positiu i constructiu, i a considerar que entre tots formem un sol equip que acompanya, educa i empeny a créixer els vostres fills i filles per tal que aprenguin a ser feliços amb les habilitats, les destreses, els valors, les emocions, els sabers, les responsabilitats, la creativitat, els límits… que comporta la vida.
Som-hi!